Telemarketing to bardzo wymagająca dziedzina. Nie każdy, wbrew pozorom, nadaje się, do tego, by pracować w takim miejscu. Trudno jest znaleźć tzw. knowledge workers, czyli pracowników przyszłości, którzy łączą twardą wiedzą z praktycznymi umiejętnościami i zdolnościami interpersonalnymi.

Czym charakteryzuje się pracownik przyszłości?

Osoba, która nadaje się do pracy w działach contact center musi przede wszystkim myśleć analitycznie, by jak najszybciej załatwiała wszelkie sprawy. Powinna wiedzieć o co należy się zapytać, by rozwiązać jego problem, a także dopasować ofertę do uzyskanych informacji – pozostawionych w systemie lub też przez klienta. Do tego konieczna jest jeszcze bardzo dobra znajomość komputera, a także języków obcych. Dzięki temu można pracować na wielu stanowiskach i obsługiwać klientów nie tylko w języku polskim.

Czy telelemarketingu można się nauczyć?

Z pewnością wielu rzeczy przydatnych w działach contact center można się nauczyć. Niestety, nie wszystkiego. Owszem można nauczyć się dokładnie produktów i pewnych sztuczek marketingowych, trzeba umieć swobodnie nawiązać rozmowę i rozwijać kontakty interpersonalne. To bardzo ważne i bez tego nie można być dobrym konsultantem telefonicznym. Trzeba mieć to coś i być pewnym siebie. W przeciwnym razie niewiele będzie się dało zdziałać. Owszem są osoby, które są w stanie się wszystkiego nauczyć, jednak tak czy siak bez przynajmniej podstawowych umiejętności interpersonalnych nie da się nawiązać dobrego kontaktu.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *