Pracujesz w call center lub biurze obsługi klienta? Na pewno przyda Ci się na artykuł. Dowiesz się z niego, jakie błędy najczęściej popełniają sprzedawcy i konsultanci. Podpowiemy Ci również jak się wyzbyć się złych nawyków.

Monotonia vs chaos

Przedstawianie oferty w sposób automatyczny, przypominający wręcz mówienie robota, albo chaotyczny to 2 najczęściej popełniane błędy wśród osób zajmujących się sprzedażą telefoniczną. Ani monotonne mówienie ani chaos w wypowiedzi nie przełoży się na sprzedaż.

W obu przypadkach Twój rozmówca nie będzie mógł skoncentrować się na tym, co do niego mówisz i zrezygnuje prędzej czy później z rozmowy. W pierwszym przypadku go zanudzisz, w drugim nie zrozumie oferty, bo nie zostanie ona przejrzyście przedstawiona.

Jak wyeliminować te błędy? W przypadku monotonnego przedstawiania oferty winny najczęściej okazuje się skrypt. W takich przypadkach dobrze jest zmienić scenariusz rozmowy albo przeprowadzić rozmowę bez niego. Jeśli zaś jesteś osobą, która mówi szybko i chaotycznie, spróbuj przećwiczyć sobie scenariusz poza godzinami pracy lub na przerwie. Mów spokojnie i wyraźnie, a na pewno z czasem wyeliminujesz ten mankament!

Daj wypowiedzieć się swojemu rozmówcy

Kolejnym częstym błędem wśród sprzedawców jest przerywanie rozmówcy. Przerywanie klientowi jest niedopuszczalne i bardzo szybko zniechęci go do rozmowy z Tobą, czego efektem może być odłożenie słuchawki. Dlatego nie tylko mów, ale też słuchaj swojego rozmówcy. Tym bardziej, że z jego wypowiedzi wywnioskujesz, czego on tak naprawdę potrzebuje i jakiej oferty potrzebuje. W ten sposób łatwiej Ci będzie doprowadzić transakcje.

Spróbuj się dowiedzieć czegoś o firmie

Jeśli zajmujesz się sprzedawaniem usług w sektorze B2B, zawsze odpowiednio przygotuj się przed zadzwonieniem do klienta. Nie dzwoń w ciemno, nie posiadając wiedzy na temat tego, czym się dana firma zajmuje i zastanowieniem się, czy w ogóle oferta, którą chcesz im przedstawić jest do nich skierowana.

W ten sposób jedynie marnujesz swój i ich czas. To bardzo istotne, by odpowiednio przygotować się do rozmowy, tym bardziej, że Twój rozmówca szybko będzie w stanie wychwycić Twój brak wiedzy. A Twoja ignorancja może kosztować Cię nawet możliwość podpisania umowy.

Idź na żywioł?

Wielu sprzedawców nie planuje i nie zastanawia się nad tym, czego oczekuje po danej rozmowie. To kolejny błąd, który prowadzi do marnowania czasu. Dlatego też przed wykręceniem numeru zastanów się, co chcesz powiedzieć i jaki masz cel do spełnienia. Na pewno łatwiej będzie Ci go osiągnąć, jeśli masz sprecyzowany cel.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *