Niezależnie od branży, zawsze pojawiają się jakieś mity na temat danej pracy lub sektora. Nie inaczej jest w przypadku sprzedaży telefonicznej dla klientów B2B. Jakie mity są najczęściej powtarzane i czemu są to nieprawdziwe informacje? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, z jakimi mitami się dziś będziemy rozprawiać.

Telefon = wciskanie oferty? To nieprawda!

Większość z nas ma doświadczenia z telemarketerami i przynajmniej każdy z nas choć raz trafił na konsultanta, który za wszelką cenę próbował przekonać nas do zakupu usługi lub produktu. Niestety, te działania sprawiły, że w branży telefonicznej pojawił się mit o wciskaniu ludziom na siłę oferty, której kompletnie nie potrzebują.

To mit, przez który branża ma wiele negatywnych opinii. Istnieje cold calling, w którym wybranie numeru przez konsultanta nie jest dziełem przypadku. Wybór danego numeru telefonu może być podporządkowany wynikom badań np.: z webinarów czy szkoleń. Za pomocą ruchu, jaki panował na stronie, marketingowcy potrafią oszacować, którzy użytkownicy mogą być potencjalnymi klientami. Z tego typu działań korzystają takie firmy jak Hubspot.

Pomocnym narzędziem, za pomocą którego można kontaktować się z osobami, które rzeczywiście są zainteresowane naszym produktem lub usługą, jest CallPage. To system sprzedaży, w którym to klient podaje swój numer telefonu na stronie i oczekuje na zwrotny telefon od konsultanta.

Relację można zbudować jedynie przez bezpośredni kontakt

Częstym argumentem przeciwko sprzedaży telefonicznej jest stwierdzenie, że nie da się zbudować relacji przez telefon. Oczywiście, jest to kolejny mit. Profesjonalny sprzedawca lub konsultant bez problemu nawiąże więź z rozmówcą bez konieczności spotkania go twarzą w twarz.

Owszem, budowanie relacji może być trudniejsze ze względu na brak możliwości widzenia reakcji rozmówcy, ale nie jest to znacząca przeszkoda na dłuższą metę. Jedyne, o czym musi pamiętać sprzedawca/konsultant to, by nie traktować odbiorcy jako źródła dochodu, a widzieć w nim człowieka, który ma problem i oczekiwania do firmy.

W sprzedaży liczy się tylko cena

Kolejnym mitem jest stwierdzenie, że w sprzedaży liczy się jedynie cena, a rozmówcy nie da się przekonać do oferty, jeśli kwota nie jest minimalna. Oczywiście, cena odgrywa dużą rolę i jest jednym z najważniejszych aspektów, jakie bierzemy pod uwagę w trakcie zakupów, ale nie jest to jedyna rzecz. Wielu klientów zwraca też uwagę na markę firmy, produkt/usługę, jego funkcję, a także obsługę klienta. Warto o tym pamiętać, gdy prowadzimy sprzedaż przez telefon.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *